سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، دوست دارد که بنده اش را درجستجوی مال حلال، خسته ببیند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

دفتر خدمات ارتباطی ده زیار
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:5بازدید دیروز:2تعداد کل بازدید:59404

رسول افضلی :: 85/6/14::  12:4 عصر

ضمن عرض سلام وخسته نباشیدخدمت همکاران گرامی :

امروز قصد دارم به صورت خیلی ساده وخودمانی بعضی از عملیات های اجرایی پست بانک را شرح دهم امیدوارم کمکی باشد در ارائه خدماتی بانکی :

همکار گرامی هر روز بعد از عملیات افتتاح روزانه مقداری وجه نقد از صندوق مرکزی جهت پرداخت های طی روز دریافت و رسید دریافت را پرفراژ نمایید این سند ، سند ردیف 1 شما ثبت می گردد.در همین جا باز توضیحی مختصردر مورد پرداخت به صندوق مرکزی نیز خواهم داد ، در پایان روز کاری قبل از آنکه پایان عملیات روزانه را اجرا نمایید وجوه دریافتی وپرداختی طی روز را حساب نموده وبه صندوق مرکزی پرداخت می کنید ،در صورتی در حسابهای شما مغایرتی وجود ندارد شیفریه صندوق شما موجودی را صفر 0 نمایش دهد و مبلغ پرداختی و دریافتی یک مبلغ باشد .(لازم به ذکر است ، سند پرداخت به صندوق مرکزی باید آخرین سند شما ثبت گردد.)

                                                                               صندوق:

 

بیشترین کار شما عملیات صندوق می باشد که دریافتی ها وپرداختی های شما در آنجا ثبت وپرفراژ می شود .

دریافت: یا کلیدF3 صفحه کلید قبوض مصرفی ویا واریزی قرض الحسنه را می توانید با آن انجام دهید قابل ذکر است شماره حساب برای قبوض دریافتی:تلفن ثابت شماره تلفن ، تلفن همراه شماره به نحوی که از 0913 فاکتورمی گیریم یعنی فقط تایپ می کنیم 3410000 ،قبض برق شماره پرونده ، قبض آب که در آینده می توانید دریافت نمایید شماره اشتراک .

پرداخت: یا همان کلید F4 صفحه کلید برای پرداخت وجوه قرض الحسنه یعنی برداشت از حساب وپرداخت چک (حساب جاری ).

چاپ : یا همان کلید F5 صفحه کلید برای چاپ یک برگی ، F6 برای چاپ دو برگی استفاده می گردد ، بعد از تائید باید چاپ یا همان پرفراژ انجام پذیرد فیش مربوطه را داخل دستگاه اسلیپ پرینتر قرار داده وعملیات چاپ نیز صورت می گیرد .

                                                                             عملیات روزانه :

همانگونه در مطالب قبل ذکر شد ، روزانه باید قبل از انجام هرگونه عملیاتی افتتاح عملیات روزانه صورت گیرد ، تاریخ روز جاری را وارد نموده واز این پس می توانیم مابقی عملیاتها که مشتری ومراجعه کننده می خواهد ، انجام دهیم .

در موردپایان عملیات روزانه هم قبلا گفته شد فقط یادآوری می کنم که قبل از انجام این عملیات چند دفعه حساب های روز را چک نمایید پس از اطمینان کامل این عملیات را انجام دهید چون که بعد عملیات پایان روز دیگر نمی توانید این روز را مجددا افتتاح کنید.

                                                                                گزارشات : 

وضعیت حساب روزانه صندوق : شما می توانید از طریق این گزینه تمام دریافتی ها و پرداختی های طی روز را مشاهده نمایید،قابل توجه بعضی ازمراکز که تماس تلفنی داشتند: شما در پایان روز می بایست این صفحه را چک کنید و پرداختی ها را از دریافتی کسر نمایید وسپس عدد به دست آمده را به صندوق مرکزی پرداخت نمایید تا موجودی صفر0 گردد ، شما نبایدفقط مبلغی راکه صبح از صندوق مرکزی دریافت کردید و وجوه دریافتی طی روز را به صندوق مرکزی پرداخت نمایید چون که در این صورت مانده صفر0 نمی شود ودر حساب های روزانه مغایرت پیش خواهد آمد، پس حتما پرداختی ها را از دریافتی کسر نمایید.   

گزارشکیری ازمعین حسابها : طی روز هرگونه عملیاتی که انجام دادید (دریافت قبوض و قرض الحسنه ، پرداخت ها و....)را باید از طریق این گزینه بررسی وچاپ نمایید .

                                                                                   اسناد :

شما می بایست هر روز از وضعیت حساب روزانه صندوق و گزارشات معین حساب ها چاپ گرفته وبرای شرکت فاکس نمایید ،( ضمنا چاپ حتما باید بعد از عملیات پایان روز صورت گیرد . ) این گزارشات را در یک زونکن ، در فایل یا گاو صندوق نگهداری نمایید.

                                                                   قرض الحسنه پس انداز :

واما افتتاح حساب وکار با سیستم قرض الحسنه که بیشتر همکاران در این مورد تماس گرفته اند :

در ابتدای امر ازطرق گزینه ی عملیات بانکی  ، عملیات روزانه را افتتاح می نمایید مثل همان صندوق با این تفاوت دراینجا تاریخ وارد نمی کنید خود سیستم بر اساس تاریخ ،  عملیات روزانه را افتتاح می نماید .

                                                                       افتتاح حساب :

در زیر مجموعه ی افتتاح حساب چند گزینه وجود دارد که در مورد بعضی از آنها صحبت خواهد شد :

تکمیل فرم حقیقی : سرپرستی استان یک سری شماره حساب به تمامی مراکز داده اند که باجه ها باید طبق همان شماره ها وبه ترتیب افتتاح حساب نمایند ،سپس مشخصات باز کننده ویابازکنندگان حساب را طبق کارت افتتاح حساب در سیستم ثبت نمایید ، باز کنندگان می توانند از یک تا سه نفر باشند لازم به ذکر است و باید توجه داشت قدرالسهم نیز متفاوت می باشد ، در صورتی که بازکننده حساب یک شخص باشد قدرالسهم 100% خواهد بود ولی زمانی که بازکننده حساب از یک نفر تجاوز نمود قدرالسهم نیز بنا به خواسته بازکنندگان تغییر خواهد کرد .کلید F2 برای ذخیره اطلاعات و کلیدF4 برای خروج استفاده می شوند .

تکمیل فرم حقوقی : این فرم برای شرکت ها و کارخانجات که شماره ثبت دارند ، تکمیل می گردد ، بازکنندگان این حساب می توانند هیئت مدیره شرک ویا کارخانه باشند .این فرم نیز مانند فرم حقیقی تکمیل می گردد .

لازم به ذکر است :(حسابهایی که مشترک می باشند واریز به حساب هرشخصی می تواندباشد ولی برداشت از حساب همه ی  بازکنندگان باید حضور داشته باشند .)

تکمیل فرم حقیقی و حقوقی : اگر در تکمیل فرم اشتباهی صورت پذیرد شما می توانید از طریق این گزینه ها آن فرم را اصلاح نمائید، کلید F5 تائید اصلاحیات و کلید F4 خروج می باشد .

بستن یک حساب : اگر مشتری تصمیم بر بستن حساب خود گرفته باشد باید دفترچه وی را اخذ نموده تمام موجودی را به او پرداخت واز طریق این گزینه حساب ایشان را ببندید .

بلوکه کردن یک حساب : بنا به درخواست مشتری در صورتی که دفترچه حساب وی مفقود گردیده می توانید به طور موقت حساب او را بلوکه نموده به نحوی که واریز  به حساب مقدور ولی برداشت از حساب امکان پذیر نمی باشد .

رفع انسداد یک حساب :حسابی که بلوکه شده باشد بنا به درخواست صاحب حساب از طریق این گزینه باز می شود .

عملیات بانکی : در زیر مجموعه عملیات بانکی می توان به واریز حساب ، برداشت از حساب ، عملیات پایان روز وافتتاح روزانه اشاره نمود ، همانگونه از نام این گزینه ها مشخص است می توان پی برد که هرکدام به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرند ، فقط در مورد عملیات پایان روز باید برای بستن حساب های روزانه از یک فلاپی فرمت شده وسالم استفاده نمود .

گزارشات : در گزارشات لیست ها را مشاهده می کنیم ، لیست گزارش روزانه ، لیست وضعیت یک حساب و....

                                                                     لیست گزارش روزانه :  

پشت فرم : در پشت فرم اطلاعات کلی به نمایش در خواهد آمد ، شما می توانید در این گزینه تعداد افتتاح حساب روز های قبل وروز جاری وجمع بستانکار وبدهکار و کل موجودی حسابهای خودرا مشاهده نمائید .

روی فرم : در روی فرم تمام اطلاعات واریز وبرداشت از حسابها را در طی روز به صورت تک تک مشاهده می کنید .

موجودی : در این گزینه موجودی همه ی حساب های باجه نمایش داده می شود .

                                                                 لیست وضعیت یک حساب :

با وارد کردن شماره حساب و تاریخ می توانید تمامی اطلاعات یک حساب را باز بینی و چاپ نمایید.

                                                                        عملیات کمکی :

در زیر مجموعه عملیات کمکی می توان به آخرین شماره حساب ، انتخاب تاریخ ، جستجوی شماره حساب و جستجوی مشخصات فردی پرداخت :

آخرین شماره حساب : در طی روزها  قبل و یا جاری هر حسابی را شما افتتاح نموده باشید می توانید از طریق این گزینه ببینید .

انتخاب تاریخ : هر زمان بخواهید به تاریخ قبل برگردید واطلاعاتی را مشاهده نمایید از طریق این گزینه تاریخ دلخواه را وارد نموده وکلید Esc را فشار دهید به تاریخ داده شده ، وارد می شوید.

 جستجوی شماره حساب و مشخصات فردی: هر گاه شماره حسابی را در گزینه ی جستجوی شماره حساب وارد نمایید مشخصات صاحب حساب و تاریخ افتتاح حساب را نمایش می دهد و زمانی که مشخصات فردی باز کننده ی حساب را در گزینه ی جستجوی مشخصات  فردی وارد نماییم شماره حساب را نشان خواهد داد . 

خوب همکاران گرامی تا آنجایی که نیاز بود برایتان توضیح دادم امیدوارم که توانسته باشم کمکی در ارائه خدمات بانکی به شما نموده باشم ،چون که متن خیلی طولانی بوده ممکن است غلط املائی ویا انشائی در متن وجود داشته باشد شما به بزرگواری خودتان ببخشید اگر باز مشکلی داشته باشید می توانید از طریق ایمیل من ویا با شماره های 03423440100 و03423440200 و03423440540 تماس بگیرید .

با آرزوی موفقیت برای شما     



::تعداد کل بازدیدها::

59404

::آشنایی بیشتر::
::لوگوی من::
دفتر خدمات ارتباطی ده زیار
::لوگوی دوستان::








::اشتراک::